DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dinleme ve Konuşma Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 107
Güz
2
2
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dinleme becerilerinin geliştirmek
  • Konuşma becerilerinin geliştirmek
  • Dinlemede İngilizcedeki sesletim, tonlama ve vurgu özelliklerini ayırdedebilme becerisini geliştirmek
  • İngilizcedeki sesletim, tonlama ve vurgu özelliklerini kullanarak konuşabilmek
  • Belirli bir konuda uygun dil yapıları, kelimeler ve tarz kullanarak konuşabilmek
Ders Tanımı Dinleme ve konuşma becerilerini görsel-işitsel araçlar ve teknoloji yardımıyla geliştirmek
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgi Ders Notları
2 Dinleme metinlerinden anlam çıkarmak, dinleme metinlerindeki kronolojik sırayı takip etmek Q: Skills For Success 5 Ünite 1
3 Değişmeceli dil kullanmak, kelime vurgusunu kullanmak, konuşmada ima yoluyla fikirlerini iletmek, hikaye anlatmak Q: Skills For Success 5 Ünite 1
4 Dinleme metinlerindeki örnekleri bulmak ve metnin ana fikri ile ilişkilendirmek, verilen bir konu ile ilgili ön-dinleme soruları oluşturmak Q: Skills For Success 5 Ünite 2
5 Tercihler ve seçeneklerle ilgili konuşmak, bunları ses tonu ile belli etmek, dinleyenleri seçeneklerle ilgili ikna etmek Q: Skills For Success 5 Ünite 2
6 Genel Tekrar
7 Dinleme metinlerinde verilen ek bilgileri dinlemek, kelime kök ve eklerini bulmak Q: Skills For Success 5 Ünite 3
8 Verilen bilgi ile ilgili açıklama talep etmek ve yapmak, bir konu hakkındaki fikirleri savunmak, sıfat cümleleri kullanmak Q: Skills For Success 5 Ünite 3
9 Sunum Denemeleri
10 Dinleme metinlerindeki sorun ve çözümleri dinlemek, tutulan notları organize edebilmek, sayıları dinlemek Q: Skills For Success 5 Ünite 4
11 Sunumda atıfta bulunmak, sayıları sunumda kullanmak, atıf yaparken ses tonu ve vurguyu kullanmak Q: Skills For Success 5 Ünite 4
12 Sunumlar -
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı Q: Skills For Success 5 Listening and Speaking Earle-Carlin, S., Oxford, 2011
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
15
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
144

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

X
5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

X
6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest